Case: Sjøhagen Brygge

film / drone

Kort reiseavstand illustrert med drone og animasjon.

Drømmen om benytte sjøen rett utenfor din egen bolig

Skroll-stoppende hyperlapse viser en korte avstanden til skjærgårdsidyll

Hvorfor reklamefilm

Sjøhagen Brygge skulle i gang med et nytt byggetrinn i Mossesundet og trengte en effektiv måte å formidle prosjektets unike kvaliteter på: nærhet til Oslo, nærhet til brygga og nærhet til skjærgården. For å bygge en solid interessentliste valgte de reklamefilm som en effektiv historieforteller for å engasjere potensielle kjøpere.

Tre kvaliteter – tre filmer

I sosiale medier er det avgjørende å fange publikums oppmerksomhet i løpet av sekunder. Ved å dele kampanjematerialet opp i tre korte filmer på 30 sekunder, unngår man at seerne «går lei» av én lengre film, samtidig som hver film kan rette fokus mot et bestemt aspekt ved prosjektet. Denne oppdelingen gir rom for variasjon i budskapet, gjør det enklere å nå ulike målgrupper, og reduserer risikoen for at publikum skroller videre før hovedpoenget er presentert.

En stor interessentliste

De tre filmene ble svært godt mottatt og bidro til å skape stort engasjement rundt prosjektet. Sjøhagen Brygge bygde opp en omfattende interessentliste, og filmene viste tydelig hvorfor dette området er et så attraktivt sted å bo. Reklamefilmene for Sjøhagen Brygge er et godt eksempel på hvordan levende bilder og kreative produksjoner kan vekke og forsterke interessen hos en definert målgruppe.