Rakk akkurat å ta et 360-graders dronefoto av Fredrikstad i solnedgangen etter endt arbeidsdag! 360-bilder gir i seg selv et ganske unikt perspektiv, og når de tas fra drone i 120 meters høyde får man et veldig godt overblikk.
Når 360-bilder publiseres på Facebook, kan brukerne navigere rundt i bildet ved å snu og vende på telefonen eller tableten. Oversiktsbildene oppleves fremdeles som noe nytt av brukerne, later til å høste større engasjement enn tilsvarende bildeposter, hvis innholdet er relevant.
På Facebook ble dette bildet delt over 400 ganger, og sett av 70 000 personer, med et beskjedent annonsebudsjett på 200kr. Tilsvarende resultater hadde jeg også for 360-bildene i Moss og Sarpsborg.
Slik ser 360-fotografiet ut, embeddet som en iframe via Lapentor, med ekstra hotspots og innlagte bilder:
Dette er det samme dronebildet, publisert på Facebook:
Fredrikstad i 360 grader og all sin prakt! Flott avslutning på fotodagen for Sempro og Bilbutikk1, hvor vi har vært fylket rundt og filmet nye Volvo S90. :)
Posted by Teodor Tomter: Fotograf og Designer on 5. januar 2017